Jump to content



 
จองตั๋วเครื่องบิน จองโรงแรม จองรถเช่า
แผนกบริการลูกค้า โทร 02-3737-555 จันทร์ - เสาร์ 09.00-18.00น.

 

ค้นหาข้อมูลท่องเที่ยวและการบินในเอชไฟล์ท เชิญด้านล่างนี้

หน้าแรก | เว็บบอร์ดรีวิว | จองตั๋วเครื่องบิน | จองโรงแรม | เที่ยวต่างประเทศ | เที่ยวในประเทศ | ลงโฆษณา

Latest Report : Crash of Asiana Flight 214

Asiana Flight 214 Boeing 777 Accident San Francisco

  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 rawipadnrs

rawipadnrs

    สมาชิก Economy Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 665 posts
  • LocationHUSO-IS,KKU#48

 


Posted 12 December 2013 - 06:11 PM

Advertisements

Latest Report : Crash of Asiana Flight 214

San Francisco plane crash caused by pilot's inexperience with onboard computers
 
130706175315-san-francisco-plane-crash-2
 
ภาพ : CNN
 
The pilot of Asiana Flight 214 didn't understand the plane's auto-throttle system, the National Transportation Safety Board (NTSB) told press after conducting interviews with those involved in the accident. Lee Kang-kuk, the pilot in charge of the flight, set its throttles to idle, mistakenly believing the computers would keep the plane above the minimum speed set for landing, and ultimately causing the July crash at San Francisco International Airport.
 
Summarizing an interview with the Lee, who was in training at the time of the accident, the NTSB notes the pilot "believed the auto-throttle should have come out of the idle position to prevent the airplane going below the minimum speed ... that was the theory at least, as he understood it." Sadly, that wasn't the case. Asiana Flight 214 lost too much speed and, despite Lee's attempts to abort the landing, it crashed and broke apart on hitting the ground, killing three.
 
The findings contradict earlier reports that there may have been a fault with the auto-throttle system. Rather, the pilot in charge of the flight was still being trained on the plane, and was unaware the throttle system would behave in the way it did. Some blame is being leveled on the pilot's instructor, who failed to abort the landing in time and also took over eight seconds to heed the speed warnings and attempt to gain altitude.
 
 
จากเหตุโศกนาฎกรรม Asiana Flight 214 เมื่อวันที่  6 กค. 2013 ที่ผ่านมา National Transportation Safety Board (NTSB) ได้ออกมาแถลงการณ์เเล้วว่า เกิดจากนักบิน ลี กัง-คุก (Capt. Lee Kang Kuk) ผู้ซึ่งทำหน้าที่ควบคุมเครื่องบินใขณะนั้น "ไม่เข้าใจกับระบบคันเร่งอัตโนมัติ auto-throttle system ของเครื่องบิน" ซึ่งนักบินลีปรับคันเร่งเข้าสู่ตำแหน่งรอบเดินเบา (Idle) ด้วยความที่เขาเข้าใจผิดคิดว่า ระบบคันเร่งอัตโนมัติจะเร่งขึ้นมาโดยอัตโนมัติ เพื่อป้องกันเครื่องบินบินด้วยความเร็วต่ำที่กว่ากำหนด แต่กลับกลายเป็น เครื่องบินได้สูญเสียความเร็วลงอย่างมาก นักบินพยายามยกเลิกการร่องลงจอดแต่ช้าเกินไป ลำตัวเครื่องได้กระแทกเข้ากับเขื่อนกั้นน้ำทะเลที่หัวทางวิ่งทำให้ส่วนหางที่กระแทกตามอย่างแรงได้หลุดออกจากลำตัว และเกิดเพลิงลุกไหม้ตามมา เป็นเหตุให้เกิดโศกนาฎกรรมและมีผู้เสียชีวิตจำนวน 3 ราย ที่ท่าอากาศยานซานฟรานซิสโก
 
 
rtx11hw1-1-942x530.jpg
 
ภาพ : Sky News
 
สามารถดูข้อมูลเพิ่มเติมได้ที่  
 


  • nextair likes this


Advertisements

#2 pakavit_123

pakavit_123

    สมาชิก Business Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,548 posts
  • LocationToulouse FRANCE

Posted 12 December 2013 - 09:33 PM

และแล้วก็เกิดจากมนุษย์อีกเช่นเคย

#3 SV.FUTURE

SV.FUTURE

    สมาชิกปั่นจักรยาน

  • Members
  • Pip
  • 40 posts

Posted 12 December 2013 - 10:41 PM

มีเว็บไหนที่พอติดตามเลื่องการตรวดสอบสาเหตุของเครื่องบินตกแนะนำบ้าง อยายรู้ความคืบหน้าของ QV301 ว่าไปถึงไหนแล้ว



#4 B748i

B748i

    สมาชิก Economy Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 565 posts
  • LocationBKK

Posted 12 December 2013 - 11:40 PM

Human error...

#5 alcher

alcher

    สมาชิก Economy Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 852 posts
  • LocationBoston, MA

Posted 13 December 2013 - 02:20 AM

เหมือนเดิม human error

#6 ThaiFlyer

ThaiFlyer

    สมาชิกกำลังออกตั๋ว

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 200 posts

Posted 13 December 2013 - 02:21 AM

Pilot Training Error



#7 SiameseGuyz

SiameseGuyz

    สมาชิก Economy Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 664 posts
  • LocationUBP-BKK-HKT

Posted 13 December 2013 - 03:35 AM

ก็น่าจะเป็น Human error แต่ไม่รู้ว่าจะเกี่ยวกับเรื่องระบบไฟนำร่องของสนามบินด้วยหรือเปล่า ไม่เห็นกล่าวถึง

เพราะวันที่เกิดเหตุมีข้อมูลว่าระบบไฟนำร่องของสนามบินเสีย หรือจะบอกว่าไม่เกี่ยวเพราะเป็นเวลากลางวัน ??



#8 coronaboii

coronaboii

    สมาชิก Premium Economy

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,161 posts
  • LocationBangkok, Dublin, LA

Posted 13 December 2013 - 02:18 PM

ขอบคุณครับ



#9 Flight Mania

Flight Mania

    สมาชิก Business Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,453 posts

Posted 16 December 2013 - 07:12 AM

ยังไม่ final ซะหน่อย อย่าพึ่งรีบสรุป

 

NTSB ยังไม่ออก final report เลย

 

จั่วหัวมั่วแล้ว



#10 Dejudom 777-300ER

Dejudom 777-300ER

    สมาชิก Business Class

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,748 posts

Posted 21 December 2013 - 01:14 AM

ยังคิดถึงเหตุการณ์นั้นอยู่เลยครับ น่ากลัวมากๆ ไม่คิดเลยว่าจะเกิดเหตุกับ 777






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

ค้นหา ตั๋วเครื่องบินด้วยระบบ Galileo (แสดงผล waiting list)     ค้นหา ตั๋วเครื่องบินด้วยระบบ Amadeus (เแสดงเฉพาะที่นั่งว่าง)
   
    ติดต่อเจ้าหน้าที่แผนก ตั๋วเครื่องบิน โทร 02-3737-555 / จันทร์ - ศุกร์ 09.00~18.00 น. // เสาร์ 09.00-16.00 น.